3. Bądź aktywny na swoim Fanpage`u

Nadmierna, początkowa ekscytacja Fanpage`em nie jest dobra dla Facebook marketing. Dodajesz 10 postów jednego dnia, a następnie milczysz w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Podobnie jak w przypadku marketingu standardawego dla firmy, jeśli masz zamiar to zrobić, to rób to systematycznie. Należy więc zdecydować czy taki Facebook marketing jest czymś potrzebnym biznesowo, a jeśli odpowiedź brzmi tak, to przynajmniej trzymaj się jakiegoś harmonogramu.

4. Korzystaj z reklam na Facebooku

Facebook marketing poprzez płatne reklamy jest wielką szansą dla Twojej firmy, gdyż pozwala na dotarcie do grupy docelowej na wiele sposobów. Można określić grupę wiekową, płeć, oraz zasięg geograficzny tych, którzy będą widzieć reklamy. Nie tylko to, można określić też konkretne interesy odbiorców, szeroko lub wąsko, jak chcesz. Możesz ustawić swoją cenę oferty i budżet kampanii, i wykonać sporo zdjęć reklamowych, dodać nagłówki i co tylko jeszcze dusza zapragnie. A jeśli uznasz, że kampania po prostu nie działa, można zatrzymać ją natychmiast, obniżając ryzyko przekroczenia wydatków na kampanię.

5. Prowadź dialog

Jeśli ktoś ma czas, aby wypowiedzieć się na swojej tablicy na Facebooku, należy mu odpowiedzieć. Podobnie jest z pocztą elektroniczną czy przesyłaniem formularzy kontaktowych. Facebook marketing również wymaga interakcji społecznej, inaczej będzie nieskuteczny.

6. Wyjdź poza swoją stronę

Facebook marketing pozwala teraz nawigować do określonych stron. Dlatego można zakładać inne strony na Facebooku, pozostając nadal w branży, a wyodrębniając z niej tylko jakiś element. Lub nawigować do obcych stron, lecz powiązanych z Twoją branżą. Trzeba być jednak bardzo ostrożnym w tym – nie spamować, gdyż taki marketing, to będzie zły Facebook marketing.

Dobry Facebook Marketing musi być odrobinę szalony i ryzykowny, aby zaintrygował Twoich użytkowników.