Podstawowym sposobem komunikacji firm na Facebooku jest Fan Page. Fan Page to publiczny profil dla fanów konkretnej marki. Fanami są klienci firmy lub przyszli klienci. Użytkownicy, którzy polubili Fan Page stają się częścią firmowej społeczności i możliwe staje się utrzymywanie z nimi długotrwałych relacji.

Facebook marketing umożliwia fanom marki komunikację z firmą, korzystanie z promocji firmowych oraz uczestnictwo w konkursach dla fanów. Facebook marketing udostępnia fanom na ich profilach informacje dotyczące firmy. Korzystanie z Facebook jako Fan Page wiąże się z zostaniem adminem promowanej strony. Z facebooka należy korzystać jako ze strony i polubić strony związane tematycznie. Następnie należy dodać zdjęcia usług, produktów czy firmy. Dobrze jest również zdecydować się na publikację administratorów strony Fan Page oraz nieustannie pozyskiwać fanów. Można to robić przez regularne posty, zadawanie pytań, używanie różnych platform social media. Istotne znaczenie ma kolejność zakładek- powinny być ułożone według ważności informacji. Kolejnym narzędziem facebook marketing jest Facebook Ads. Jest to reklama graficzna na Facebooku widoczna po prawej stronie profilu użytkownika. Facebook Ads jest narzędziem służącym do promowania treści znajdujących się na Fan Pages, strony www, towarów i usług. Facebook marketing w tej formie precyzyjnie określa docelową grupę kampanii. Można skonfigurować ją dowolnie tak żeby reklama dotarła do konkretnych odbiorców.

Facebook marketing jako formy rozliczeń proponuje CPC lub CPM. CPC to opłata za kliknięcie w reklamę, zaś CPM za jej wyświetlenie. Facebook marketing jest nienachalną, dobrze odbieraną formą reklamy, którą można skierować skuteczni do konkretnego odbiorcy.