Oto 7 wskazówek, które wpłyną na większe zaangażowanie użytkowników w Twój post. Warto przetestować je na swoim fanpage’u, jeśli facebook marketing nie jest Ci obcy. (Dane na podstawie m.in. Kismmetrics, HubSpot, Socially Stacked).

  1. Posty ze zdjęciami to o 39% więcej interakcji – zyskują więcej zaangażowania niż suche linki lub tekst; oczywiście najlepiej odbierane są zdjęcia o wymownej treści.
  2. Krótsze posty zapewniają o 23% więcej interakcji – pisanie postów poniżej 250 znaków pomaga zdobyć o 60 % więcej zaangażowania w stosunku do średniej; powód jest prosty – facebook marketing hołduje zasadzie: ma być krótko, zwięźle i na temat;
  3. Korzystanie z emotikonów zwiększa liczbę komentarzy o 33% – emotikony mogą mieć duży wpływ na zaangażowanie twoich użytkowników; facebook marketing nabiera bardziej ludzkiego charakteru przy użyciu emotikonek;
  4. Zaangażowanie użytkowników najwyższe w czwartek i piątek – w porównaniu z innymi dniami tygodnia, w te dwa dni zaangażowanie Facebookowiczów wzrasta aż o 18%; chodzi o to, że im bliżej weekend, tym bardziej nie chcemy być w pracy, tym więcej nas na Facebooku; pamiętaj o tym wykorzystując facebook marketing w swojej działalności promocyjnej;
  5. Posty zawierające pytanie otrzymują więcej komentarzy – powinny być to konkretne pytania, na które można udzielić krótkich odpowiedzi;
  6. 35% użytkowników Facebooka lubi strony, na których można wziąć udział w konkursach – ostatnimi czasy facebook marketing opiera się na konkursach, które wymagają choćby polubienia strony/postu lub interakcji; słowa zachęcające do interakcji to przeważnie „nowy”, „wygraj”, „tylko”, „wydarzenie”, promocja”;
  7. 42% fanów polubiło strony, aby uzyskać kupon lub zniżki – często zdarza się, że kampanie, w których można otrzymać kupon otrzymały najwyższe wskaźniki zaangażowania.