Reklamy oparte na kontekście uzyskują najlepsze wyniki. Facebook marketing przeniósł się szybko do generowania przychodów za pomocą różnych możliwości reklamowych przeznaczonych do pozyskiwania ogromnej publiczności i zbiorów danych odbiorców.

Standardowy koszt tysiąca wyświetleń (CPM) to 6,27 dolarów, lecz sponsorowana kampania „like” miała CPM 4,58 dolarów. Nadal, pomimo wysokich kosztów mamy wrażenie, że kampanie sponsorowane na Facebooku były bardzo opłacalne: zaledwie 4 centy, to najniższa cena któregokolwiek z rodzajów reklam.

Industries wykazało, że Facebook marketing przejawia również znaczne różnice w wydajności. Badania wykazały, że strony ze sprzedażą detaliczną i z branży telekomunikacyjnej miały najbardziej generujący sukces „polubień”, w wysokości 0,11% i 0,10%, odpowiednio. Ale wiele branż nie mogło uzyskać wyniku wyższego niż 0,03%, w tym technologie, żywność i napoje, finanse, rozrywka, reklama i podróże.

Telekomunikacja i wydawnictwa zdobyły najwyższe CTR, a sport, mimo swojej wysokiej ceny CPM, uzyskał okolice średniej dla CTR. Może to odzwierciedlać cel Facebook marketing.

Być może w odpowiedzi na gromadzenie danych na temat tego, które reklamy działają najlepiej i najgorzej, Facebook marketing ogłosił, że rozpocznie uproszczenie oferty reklamowej, zmniejszenie liczby rodzajów dostępnej reklamy. Facebook marketing wiąże również swoją przyszłość z szansą na ogłoszenia wystawiane w celach biznesowych.

eMarketer szacuje, że zysk na całym świecie z płatnych reklam na Facebooku osiągnie 5890000000 dolarów i nadal rośnie o ponad 20% rocznie do 2015 roku, kiedy to może zbliżyć się do 9000000000 dolarów. Facebook marketing aktywuje swoje wszelkie kanały i możliwości, aby zysk przekroczył podane wyżej sumy.