Facebook marketing będzie strategią sukcesu jeżeli treść zaangażuje użytkowników i zachęci ich do interakcji. Istnieje kilka czynników, które znacząco przyczyniają się do sukcesu. Warto je poznać i zastosować we własnych działaniach marketingowych. Facebook marketing jest szerokim polem do działań promocyjnych.

Facebook marketing

Facebook marketing

Dodając posty dobrze jednocześnie umieścić zdjęcie, gdyż takie informacje są dla użytkowników bardziej pociągające. Dzięki temu pojawia się więcej like’ów, komentarzy i posty osiągają większy współczynnik klikalności w linki niż posty z tekstem. Dodawane zdjęcia powinny być interesujące i wymowne. Zdjęcia i albumy fotograficzne bardzo angażują internautów. Ponadto pisząc krótsze i  zwięzłe posty wpływa się znacząco na wzrost zainteresowania użytkowników.

Facebook marketing proponuje funkcję tzw. emotikonów, które również wpływają na zaangażowanie, gdyż pokazują ludzką stronę w anonimowym środowisku sieciowym. Dzięki stosowaniu ich zwiększa się liczba komentarzy, polubień, posty są również częściej udostępniane. Facebook marketing najlepiej funkcjonuje w czwartki i w piątki. Ma to związek ze zbliżającym się weekendem i zwiększoną ilością czasu wolnego. Reakcje na posty są zdecydowanie częstsze, jeżeli są odpowiednio formułowane, np. w formie pytania. Najlepiej zadawać je w sposób konkretny, tak żeby można było udzielić krótkich odpowiedzi. Otwarte pytania raczej się nie sprawdzają, gdyż wymagają zbyt dużo pisania.

Zachęcającymi działaniami w facebook marketing są konkursy. Powodują wzrost polubień strony i komentarzy. Wiele komentarzy otrzymują konkursy typu: co przedstawia zdjęcie? Facebook marketing zyskuje również nowych fanów wabiąc ich kuponami i zniżkami.