W czasach, gdy prawie każdy korzysta z Facebooka, reklama na tym portalu wydaje się być najskuteczniejszym narzędziem marketingowym.

Pierwszym krokiem jest oczywiście wybranie strony, którą chcemy promować. Następnie, musimy zastanowić się nad celem działania: czy chcemy zyskać więcej polubień strony, wypromować posty, które umieszczamy na fanpage’u, stworzyć reklamę strony lub produktu, a może utworzyć zdarzenie sponsorowane.

 Kolejny krok wymaga trochę więcej kreatywności. Obejmuje on opracowanie wyglądu reklamy, tzn. wymyślenie chwytliwego nagłówka, tekstu reklamy oraz wstawienie zachęcającego zdjęcia. Facebook marketing wymaga oryginalności, gdyż wybicie się spośród tysięcy reklam na Facebooku to nie lada wyzwanie.

Po stworzeniu reklamy należy wybrać swoją grupę docelową, czyli odbiorców. Warto określić ich miejsca zamieszkania, wiek, płeć, zainteresowania, status związku, pracę oraz wykształcenie.

Zabierając się za Facebook marketing, warto wiedzieć również, że w prawej kolumnie serwisu zazwyczaj prezentowane jest sześć reklam i zdarzeń sponsorowanych jednocześnie. Pozycja reklamy jest uzależniona od budżetu, wysokości oferty, jakości reklamy oraz dotychczasowych wyników.

Facebook marketing w formie reklamy wymaga również określenia waluty, kraju pochodzenia właściciela konta, strefy czasowej. Należy też ustalić okres wyświetlania reklamy, a także budżet kampanii.

Facebook marketing wykorzystuje dwa sposoby płatności: CPM (płacimy za wyświetlanie reklamy użytkownikom) i CPC(płacimy za każde kliknięcie w reklamę lub zdarzenie sponsorowane). Model płatności jest zależny od celu, jaki chcemy osiągnąć. Najlepszym rozwiązaniem jest przeprowadzenie testu skuteczności reklam w obu systemach płatności, by wybrać ten, który spełnia nasze wymagania.